חדר ההורים הוא חדר חשוב בבית, חדר בו ההורים מוצאים קצת שקט לעצמם מהרעש שיש בשאר חלקי הבית אם יש בו ילדים. חדר ההורים צריך להיות מעוצב ומזמין בכדי שיהיה נעים לשהות בו לאחר שהיום המפרך נגמר, וחדר כזה צריך גם פתרונות אחסון בכדי שהוא יהיה פרקטי. כשמדברים על אחסון מדברים כמובן על ארונות, והארונות צריכים להתאים לסוג הבגדים ולשאר הצרכים שיש להורים ולבני המשפחה אז מהם הצרכים והדרישות מארון כזה? איך בוחרים ארון?

הצרכים והדרישות

ארון לחדר ההורים צריך להיות חלק מהעיצוב הכולל של החדר, מה שאומר שהוא בדרך כלל נקנה יחד עם השידה, הקומודה והמיטה בשביל עיצוב אחיד. ארון כזה צריך קודם כל להיות גדול מספיק בכדי שניתן יהיה לאחסן בו בגדים, וצריך הן מדפים לבגדים מקופלים והן מקום לתלות בו בגדים מגוהצים. הארון צריך להיות גדול דיו בשביל להכיל ביגוד רב, וכדאי שיהיה בו גם מקום ייעודי למצעים ופריטים נוספים. יש שתי אפשרויות לדלתות ארון כזה, האחת דלתות נפתחות והשנייה דלתות הזזה, וכדאי לקחת בחשבון שדלתות נפתחות תופסות יותר מקום וחייבות גם להיכנס בתכנון של הסידור בחדר, לעומת דלתות הזזה שאינן תופסות מקום אך המנגנון שלהן מסורבל יותר.

החלופה

החלופה לארונות בחדר ההורים היא חדר ארונות. פעם חדר כזה היה נראה כמעט בכל בית אך בשנים האחרונות הוא קצת יצא מהאופנה, ולמרות זאת נראה שיש חזרה אליו בזמן האחרון אולי בגלל תרבות הצריכה שדורשת מאתנו פתרונות אחסון יצירתיים. חדר כזה הוא חדר שמרכז בתוכו את ארונות הבית או לפחות את רובם, וכשהוא צמוד לחדר ההורים ניתן להיכנס אליו, לבחור בו בגדים ולהתלבש בו ללא כל בעיה. ניתן כמובן להוסיף לו קומודה, מראה וכיסא בשביל להתארגן בו, מה שהופך את החדר הזה לסוג של "חדר הלבשה" מה שמאוד נוח והופך לחלופה טבעית ומיטבית עבור ההורים. אם יש לכם אפשרות כלכלית לחדר כזה כדאי שתיקחו את האופציה הזו ברצינות. ובכל חדר אסור לשכוח גם את עניין ה-תאורה, עיצוב, צבעים וכו' שמאוד משנים את האווירה.

ארונות לחדר הורים