עיצוב חדר ארונות היא משימה שיכולה להיראות לכם פשוטה למדי, שכן מדובר בסך הכל בחדר פנימי, לא חדר אירוח ולא חדר ישיבה או פנאי, כך שאין מה להשקיע בו יתר על המידה, ובמובנים רבים אתם צודקים. משימת העיצוב של חדר ארונות אינה אמורה להיות מאמצת או מתישה במיוחד, ועדיין ישנם מספר דגשים שכדאי לתת עליהם את הדעת, בעיקר בהיבט הפונקציונלי שימושי, אבל לא רק. דגשים אלה מתייחסים לשילוב בין המראה והאסתטיקה של חדר הארונות, ואתם לבטח רוצים את שני אלה בחדר בו אתם מאחסנים את הגרדרובה שלכם, ובין ניצול השטח ונוחות השימוש.

מידות מדוייקות וחלוקה של חדר הארונות

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות הוא לרשום את המידות המדוייקות של חדר הארונות, ואם לא מדובר בחדר מלבני או רבוע מלא, אז גם לשרטט אותו עם הנישות והאלמנטים השוברים את קו המיתאר הבסיסי שלו על גבי מחברות ממותגות שלכם. מידות אלה צריכות לכלול את הגובה, האורך והרוחב, והן צריכות לקחת בחשבון את דלת הכניסה ואת המיקום שלה. את המידות האלה אתם רוצים לשנן היטב. לאחר מכן, אתם רוצים להחליט להעריך בחלוקה גסה את השטח לכל בן משפחה בחדר הארונות, ולכל סוג של בגד: בגדים מקופלים, בגדי תליה, בגדים לאחסון, נעליים וכדומה.

פירוט סגנון העיצוב וקווים מנחים

חשוב להבין שהדברים לא צריכים להיות מוחלטים וסופיים, אבל עליהם להיות מקורבים למציאות עד כמה שניתן. לבסוף, אתם רוצים להחליט על כל הנושא של צבעים, גוונים, סוג עץ או כל חומר גלם אחר שתרצו לשלב בפריטי הריהוט, וכן נושא התאורה. חדר ארונות הוא חדר שיכול להיות מאוד חשוך בגלל כמות הפריטים שהוא מכיל, ומצד שני הוא צריך להיות מאוד מואר לשימוש נוח.

ניסוי וטעיה, או פשוט לשכור איש מקצוע מתאים

לבסוף, יהיה עליכם לבחון דגמים שונים של ארונות ותאי אחסון, ובתהליך הדרגתי של ניסוי וטעיה, יצירת שילובים שונים ובחינתם, תוכלו להגיע לתוצר הסופי הטוב ביותר עבורכם. איש מקצוע המתמחה בעיצוב פנים יוכל לבצע עבורכם את העבודה במהירות רבה יותר, ביעילות גבוהה יותר ולהשיג תוצאה טובה יותר.

חדר ארונות