ישנם פתרונות אחסון רבים. מדפים, מיכלים הנדחפים מתחת למיטה ועוד מגוון פתרונות מוכרים או כאלו שאנו מאלתרים מידי יום, אך הפתרון המוכר והפופולארי ביותר הינו ארון. ארון יכול להיות במגוון גדלים, גוונים, סוג עץ ועוד ובנוסף הוא יכול להיות בעל דלתות נפתחות או דלתות הזזה. ארונות הזזה עדיפים על פני ארונות עם דלתות הן מבחינה עיצובית והן מבחינת מקום. על עניין העיצוב אפשר להתווכח שהרי כל אחד וטעמו האישי הוא, אך על היתרון השני כולם מסכימים. ההבדל המשמעותי כפי שציינו בין ארונות הזזה לארונות עם דלתות נפתחות הינו המקום. הדבר קריטי במיוחד כשמדובר על ארונות הממוקמים בחדרים קטנים בהם כל סנטימטר פנוי. בנוסף, ארונות הזזה עדיפים על פני ארונות עם דלתות נפתחות מכיוון שליד ארונות הזזה ניתן למקם רהיטים או חפצים מסוימים אשר לא יחסמו את הגישה לארון בניגוד לארונות עם דלתות נפתחות שבהם ברגע שנמקם חפץ כלשהוא ליד הארון קיר לא תהיה גישה אליו.

ארונות הזזה במשרדים

אחד המקומות הנפוצים ביותר לשימוש בארונות הזזה הינם משרדים. משרדים, ובעיקר אלו הגדולים, משתמשים בניירת רבה ובקלסרים רבים, ספרים, ושאר ציוד משרדי [למרות שבשנים האחרונות המגמה היא ירוקה יותר – מעבר לטפסים ממוחשבים ללא הדפסה שלהם מה ששומר על הסביבה וחוסך כסף רב] ולכן, ארונות הזזה יהיו עדיפים הרבה יותר על פני ארונות עם דלתות נפתחות, גם בגלל המקום הרב שהם חוסכים בכך שללא דלתות ניתן למקמם מאחורי ריהוט, במסדרון או בכל מקום אחר העולה על הדעת, וגם בגלל שארונות הזזה הינם ארונות מרשימים יותר מאשר ארונות עם דלתות נפתחות, ובמקומות כאלו כמו משרדים בהם מסתובבים כל הזמן לקוחות ומראה המשרד משפיע ישירות על מראהו הכללי של העסק, גם לפרט כזה שנראה שולי ישנה משמעות.

ארונות הזזה בארכיונים

עוד מקום שניתן לראות בו ארונות הזזה רבים הוא הארכיון. בארכיון כידוע, נשמרים מסמכים משנים רבות וכל הזמן הוא מתמלא עוד ועוד, ולכן השאיפה היא תמיד לחסוך במקום כדי שאפשר יהיה לקלוט עוד ועוד חומר. ולכן, אך טבעי יהיה למקם בו ארונות הזזה שיכולים להיות כמעט צמודים זה לזה מכיוון שאין את המגבלה שיש בארונות עם דלתות נפתחות.

תקינות המסילות

ארונות הזזה הם בעלי מסילות שעליהם נעות הדלתות ולכן, חשוב מאוד לשמור אותם במצב תקין. השמירה שלהם פשוטה, קודם כל עדינות, הזזת הארונות מצד לצד במהירות סבירה ולא גבוהה מידי ואגרסיבית מידי ובנוסף, שמירה על ניקיון המסילות מאבק ושאר לכלוכים, תקל מאוד על הזזת הארונות ועל נוחות השימוש בהם.

ארונות הזזה