בבואנו לרהט את ביתנו אנו צריכים לקחת בחשבון דברים רבים. איפה אנו רוצים שכל רהיט ופריט ימוקמו? כמה אנו רוצים שהבית יהיה עמוס ברהיטים וכמה נרצה מרחב פנוי? בבואנו לרהט את הבית ארונות יהיו הרהיטים החשובים ביותר ואם אנו מחליטים שכל ארונות הבית יגיעו מאותו ספק או נגר אנו צריכים גם להחליט האם אנו רוצים קודם לקנות את ארונות הבית הכוללים את ארונות המטבח או להתחיל בארונות המטבח ובהתאם להזמין את שאר הארונות. הדעה הרווחת היא שעדיף להתחיל עם המטבח ולרהט ולאבזר אותו כמו שתמיד חלמנו ולאחר מכן לעבור לשאר הארונות ואם התקציב שנותר לא יאפשר לנו בדיוק את אותם הארונות שרצינו נוכל לשחק מעט עם סוג הארון וגודלו. ארונות המטבח כמו גם שאר העיצוב של המטבח הינם "חלון הראווה" של הבית ואחד המקומות הראשונים אליהם ייכנסו אנשים זרים שייראו בפעם הראשונה את הבית.

מחירים של ארונות מול מטבחים

מחירים של ארונות ומחירים של מטבחים מורכבים ממספר פרמטרים שכוללים את סוג החומר אותו אנו מבקשים לבנות איתו את הארונות וכמובן גודלו של הארון. ארונות הממוקמים בחדרים בחלק מהמקרים מגיעים בחלק אחד או בחלקים בודדים אשר הרכבתם אינה לוקחת זמן רב ואינה מצריכה עבודה רבה ובמקרים מסוימים בהתאם לגודלו של הארון ובהתאם לגישה שיש לחדר מגיעים מפורקים כמעט לגמרי כפלטות וכשמביאים אותם לחדר הם מורכבים לארון אחד גדול. ארונות של מטבחים מורכבים בדרך כלל אך ורק במקום בכדי שניתן יהיה להתאים אותם לשאר הריהוט והאביזרים שישנם במטבח. כל אלו ועוד הינם הפרמטרים לקביעת המחיר, החומר הגודל והעבודה הנדרשת בשביל שניתן יהיה להשלים את מלאכת הרכבת ומיקום הארונות.

ארון הזזה – פתרון טוב לחסכון במקום.

בין אם מתייחסים לארונות המטבח ובין אם מתייחסים לארונות שישנם בחדרים פתרון טוב הנותן מרחב גדול יותר בחדר הוא ארון הזזה. אחת הבעיות בארונות עם דלתות נפתחות היא שלא ניתן להניח שום דבר אשר יפריע את פעולת פתיחת הדלת ולכן ישנו פחות מקום בחדר ובמקרה של ארון הזזה בעיה זו אינה קיימת – ניתן למקם מה שרוצים מחוץ לארון מה שלא יפריע בפתיחה. בארונות המיועדים למטבח הדבר חשוב עוד יותר מכיוון שאין כמעט מטבח שאין בו בעיית מקום לציוד שישנו וארון הזזה יכול מאוד לעזור בבעיה הזו. חשוב מאוד כשמרכיבים ארון הזזה וכשמשתמשים בו לאחר מכן, לתת את הדעת על מסילות הארון ולשמור אותן נקיות בכדי שלא ייתקע הארון מה שעלול להרגיז מאוד ברגע שצריכים אותו למטרה זו או אחרת.

ארון דלתות מתקפלות אגוז בהיר