כל בית צריך פתרונות אחסון בשביל שיהיה בו מקום להתנהל. ישנן פתרונות אחסון שונים מהם נפוצים יותר או פחות, כשפתרון האחסון המוכר והפופולארי ביותר הוא הארון. בארון ניתן להניח בגדים, נעליים, פריטי טכסטיל שונים כמו מפות וכדומה, אך יש חיסרון אחד לארון והוא – המקום שהוא תופס. בשנים האחרונות יש קאמבק לחדרי הארונות של פעם, ואם בשנים האחרונות ראינו אותם פחות הרי שתרבות הצריכה המודרנית הבהירה לנו שכנראה לא נוכל בלעדיהם וצריך להכניס אותם שוב למודה. אך איך מתכננים חדר ארונות כזה?

תכנון החדר

אם החלטתם שאתם צריכים חדר ארונות בבית שלכם אתם בכיוון הנכון. חדר ארונות הוא חדר שמרכז בו מספר ארונות, וכל ייעודו הוא לאחסון כך שאתם לא צריכים ארונות במקומות נוספים בבית ואתם מפנים מקום רב בחללים השונים בבית. חדר ארונות צריך להיות ממוקם בפינת הבית או במקום אליו ניתן להיכנס ולצאת ממנו כמו גם לשהות בו בלי לעשות את זה במרכז הבית. דוגמא טובה לכך היא חדר ארונות שצמוד לחדר ההורים, וכך ניתן להיכנס אליו ישירות מהחדר ולהתלבש בו לאחר שבוחרים את הבגד המתאים מה שמאוד מוסיף לנוחות.

סוגים

יש שני סוגים עיקריים של חדרי ארונות. הראשון הוא חדר ארונות סגור, והוא כמו כל חדר אחר בבית רק שהוא צר יותר וכולו מלא בארונות ומדפים מכיוון שזה הוא ייעודו. סוג נוסף הוא חדר פתוח, והוא לא ממש חדר אלא מתחם באזור מסוים בבית שמרכז בו את כל הארונות. מי שמחפש פתרון זול ניתן לרכז את ארונות הבית בחדר אחד פנוי, וכך לחסוך התקנה של ארונות חדשים והוצאה מיותרת.

אם אתם בדרך לבנות בית או באמצע בנייה כזו כדאי שתחשבו על האופציה של חדר ארונות. היעילות הגבוהה של חדר כזה לא תמיד ברורה כשהוא עוד ברמת התכנון, אך לאחר שמשתמשים בו כמה ימים מבינים את חשיבותו הרבה. אז אם אתם כבר מתכננים בית כדאי שתיקחו את זה בחשבון.

כיצד לבנות חדר ארונות, חדר ארונות